۱۷ بهمن ۱۴۰۰، ۲۳:۵۷

عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران:

بزرگ‌ترین خدمت به مردم ری کاهش ورود زباله به آرادکوه است

بزرگ‌ترین خدمت به مردم ری کاهش ورود زباله به آرادکوه است

ری- عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران گفت: بزرگ‌ترین خدمت به مردم ری کاهش ورود زباله به آرادکوه است.

به گزارش خبرنگار مهر، جعفر شربیانی شامگاه یکشنبه در نشست با مدیرعامل و معاونین سازمان پسماند شهرداری تهران اظهار داشت: اوضاع آراد کوه نسبت به گذشته خیلی تفاوت کرده اما برخی معضلات آن یک مطالبه اجتماعی و همچنان باقی است.

وی افزود: بازیافت‌های غیره رسمی در محمود آباد، کریم آباد تهرانچی و دیگر نقاط و حواشی شهرستان ری، به منابع درآمد عده‌ای سودجو مبدل شده است که سلامت مردم و محیط زیست برایشان اهمیتی ندارد و بعد از اولین بازدید از آراد کوه هشدار برخورد با مافیای زباله داده شد.

شربیانی با تاکید بر اینکه امروز بزرگ‌ترین خدمت به شهرستان ری و مردم آن، کم کردن ورودی زباله در آراد کوه است گفت: شهردار تهران در کمیسیون بودجه، به رایزنی‌ها و برنامه ریزی «تبدیل پسماند به درآمد» اشاره کرد که این نکته مهم و بسیار خوبی است‌.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران عنوان داشت: از سوی شهر تهران هزینه و مشکلات زیاد همچون، ورود زباله، سربار شهرری می‌شود که باید هزینه‌های آن به ری پرداخت شود، کشورهای دیگر، پسماند را تهدید نمی‌دانند و هزینه‌ای برای از بین بردن زباله‌ها نمی‌کنند و پسماندها را فرصتی می‌دانند برای بهره برداری تا پول سازی کنند که امیدواریم شهرداری تهران از این روش الگو بگیرد.

رئیس شورای شهرری عنوان داشت: در گذشته در بحث آموزش در حوزه پسماند ضعیف کار کرده ایم، مهم‌ترین اصل در موضوعات تهران فرهنگ سازی است و همانطور که در فرهنگ رانندگی، ترافیک و صرفه جویی در انرژی تلاش‌هایی شده است، آموزش عمومی و فرهنگ سازی در حوزه پسماند هم خیلی کمک کننده است و همراهی سازمان پسماند با آموزش و برنامه ریزی های نرم افزاری، می‌تواند کمک حال ما در آینده و دهه‌های پیش رو باشد.

کد خبر 5418682

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha